İzmir Kâtip Çelebi Ünivesitesi Slogan

Yaz Okulu

Üniversitemiz yaz okulu takvimi, açılacak dersler, kontenjanlar, ders ücretleri ve başvuru koşullarının yer aldığı detaylı duyuru her yıl Haziran ayında web sayfamızda yayınlanmaktadır. Yaz okulunda ders seçme ve onaylama işlemlerinin sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için duyuru metninin detaylı bir şekilde incelenmesi faydalı olacaktır.


ÖNEMLİ: Yaz okulu dersleri yüz yüze yürütülmektedir.


ÖNEMLİ: Yaz okulu dersleri ücretlidir. Ücretler, her yıl için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenen saatlik ders ücreti esas alınarak Yükseköğretim Kurumlarında Yürütülen Yaz Okulları Programları Uygulama Esas ve Usulleri kapsamında Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenir ve ilgili yıl için yayınlanan duyuruda ilan edilir.


GENEL AÇIKLAMALAR

  1. Yaz okulunda eğitim-öğretim süresi (sınavlar hariç) en az 5 haftadır.
  2. Yaz döneminde ders alan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesinde; Yaz Okulunda derslere devam zorunludur. Bir dersin daha önceki yarıyıllarda devam koşulu yerine getirilmiş olsa bile Yaz Okulunda devam zorunluluğu kaldırılamaz. Yaz Okulu devamı, daha sonraki yarıyıllardaki devam şartını sağlamaz. Devamsızlık sınırı, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliklerinde belirtildiği biçimde uygulanır.
  3. Yaz döneminde ders açılabilmesi için belirlenmiş yeterli başvuru sayısına ulaşılması gerekmektedir. Yetersiz başvuru nedeniyle açılamayacak dersler olması durumunda, bu dersler ilgili akademik birim tarafından ayrıca ilan edilecektir.
  4. Öğrencinin kayıtlı bulunduğu bölümde alacağı ders açılmadığında; öğrenci bu dersi Üniversite içinde başka bir birimden ya da başka bir Üniversiteden, denkliği ilgili bölüm ve yönetim kurulu tarafından kabul edilmesi koşuluyla alabilir. Farklı bir birimden ya da farklı bir üniversiteden gönderilen başarı notları, ilgili kurullarca onaylandıktan sonra kayıtlara geçirilir. Öğrenci farklı üniversiteden ders alacak olması durumunda dersin içeriğini, kredi saatini ve yaz okulu akademik takvimini gösteren resmi belgeyi önceden kendi birimine (Bölüm/program) vermek zorundadır.
  5. Hazırlık sınıfı öğrencileri Yaz Okulu lisans programlarından ders alamazlar.
  6. Yaz okulu final sınavında başarılı olan hazırlık sınıfı öğrencileri hazırlık okulundan muaf sayılır. Yaz okulu final sınavından başarısız olan öğrenciler Eylül ayında yapılacak CPT sınavına girebilir.
  7. Öğrencilerin, (Yabancı Dil hazırlık sınıfları hariç) Yaz Okulunda alacağı derslerin toplamı, çakışmaması koşuluyla, 3 dersi geçemez. Ders çakışma kontrolü için ilgili akademik birimin web sayfasında ilan edilecek olan haftalık ders programı duyurusunun dikkatlice incelenmesi gerekmektedir.
  8. Yaz Okulu kapsamında I. ve II. Öğretim öğrencileri aynı programa tabidir.
  9. Yaz Okulunda, bitirme çalışması dersi açılamaz.
  10. Ön koşullu derslere ilişkin uygulama Yaz Okulunda da geçerlidir.
  11. Öğrenci kotası koyulan derslerden kotaları dolanlar ilgili akademik birim tarafından ilan edilecektir. Bu nedenle birim web sayfaları takip edilerek kontenjanı dolan derslere başvuru yapılmaması gerekmektedir.
  12. Üniversitemiz öğrencileri ile Üniversitemiz dışından başvuracak öğrenciler için kontenjanlar ayrı ayrı belirlenir ve derslerin yanında belirtilir. Kontenjanların dolmaması durumunda ekle-sil döneminde boş kalan kontenjanlar kadar diğer kontenjana aktarım yapılabilir.

DERS KAYDI VE YAZ OKULU ÜCRETİ ÖDEME İŞLEMLERİ

ÖNEMLİ: Yaz Okulunda açılan ve kapatılan dersler, ders kayıt süreleri bittikten sonra sistem üzerinden ilan edilir. Bu nedenle seçilen tüm dersler açılmış olsa dahi ekle-sil süreleri içinde sisteme girilip seçilen derslere onay verilmelidir.

 

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Öğrencileri

Başvuru tarihleri içinde kullanıcı adı ve şifreleriniz ile sisteme girdikten sonra yaz okulunda açılan derslerden seçeceğiniz toplam ders sayısının karşılığı olarak çizelgede gösterilen ücreti bankaya yatırmanız gereklidir.

Öğrenciler UBYS üzerinden ders seçimlerini yaptıktan sonra Yaz Okulu ücretleri otomatik olarak bankaya gönderilecektir. Ücretler, başvuru tarihleri içinde T.C. Kimlik Numaralarıyla Ziraat Bankasının Türkiye genelindeki tüm ATM’lerinden yatıracaklardır.

Ders ücretini ödemeyen öğrenciler sistemde ders kaydını yapmış olsa da kayıt onaylanmayacak ve geçersiz sayılacaktır.

ÖNEMLİ : Öğrencilerimiz sisteme giriş yaptıktan sonra sol menüde yer alan Öğrenci Bilgi Ekranı > Ders Seçimi-Kayıt Yenileme ekranı üzerinden derse kayıt işlemlerini tamamlamalıdır. Aynı menünün altında yer alan “BAŞVURU İŞLEMLERİ>Yaz Okulu Misafir Öğrenci Başvurusu” ekranı yalnızca Üniversitemiz öğrencisi olmayıp Üniversitemizde ders almak isteyen öğrenciler için geçerlidir.

 

Diğer Üniversitelerin Öğrencileri

Öğrenciler ders kayıtları tarihleri içinde ubs.ikc.edu.tr adresine girerek sol menüdeki “BAŞVURU İŞLEMLERİ” başlığı altında yer alan “Yaz Okulu Misafir Öğrenci Başvurusu” butonuna tıklayarak sisteme giriş yapacaklardır. Burada istenen bilgilerin girilmesine müteakip yukarıda yer alan Başvuruyu Kaydet butonuna tıkladıktan sonra kendilerine sisteme giriş yapabilecekleri kullanıcı adları ve şifreleri tanımlanarak bilgilendirme yapılacaktır. Daha sonra bu kullanıcı adları ve şifreleri ile birlikte ubs.ikc.edu.tr adresinden sisteme girecekler ve yukarıda belirtilen kontenjanlar dahilinde ders seçimlerini yapacaklardır.

Öğrenciler UBYS üzerinden ders seçimlerini yaptıktan sonra Yaz Okulu ücretleri otomatik olarak bankaya gönderilecektir. Ücretler, başvuru tarihleri içinde T.C. Kimlik Numaralarıyla Ziraat Bankasının Türkiye genelindeki tüm ATM’lerinden yatıracaklardır.

UBYS üzerinden başvurunuz alınırken TC Kimlik Numaranıza göre Yükseköğretim Bilgi Sisteminde (YÖKSİS) sorgulama yapılacaktır. Sorgulama sonucunda YÖKSİS’te aktif öğrencilik kaydı bulunmayan öğrenciler için kullanıcı adı ve şifre oluşturulmayacağından yaz okulunda ders seçimi yapamayacaklardır.

 

Diğer Üniversitelerden Gelen Öğrenciler İçin Genel Açıklamalar;

Diğer Yüksek Öğretim Kurumu öğrencileri özel öğrenci statüsünde değerlendirilir. Bu statüde Yaz Okuluna kayıt yaptırabilmeleri için;

Yaz Okuluna kayıt yaptıran özel öğrencilere, yaz öğretiminin süresini, aldıkları derslerin kodunu, adını, saat/kredisini, AKTS (ECTS) kredisini ve başarı notunu gösteren bir belge düzenlenir. Bu belge, ilgili birim tarafından öğrencinin kayıtlı olduğu ilgili yükseköğretim kurumuna gönderilir. Talebi halinde belgenin onaylı bir kopyası öğrenciye verilir.

Kapatılan dersler dışında herhangi bir dersten çekilme isteği ve para iade isteği kabul edilmeyeceğinden ders seçimi dikkatli yapılmalıdır.


KAPATILAN DERSLER VE EKLE/SİL İŞLEMLERİ

Yaz Okulunda açılan ve kapatılan dersler ders kayıt süreleri bittikten sonra sistem üzerinden ilan edilecektir. Bu nedenle seçtiğiniz tüm dersler açılmış olsa dahi ekle-sil süreleri içinde seçtiğiniz derslere sisteme girip onay vermeniz gerekmektedir. Ayrıca açılan ve kapatılan dersler, ilgili birim tarafından duyuruda belirtilen tarihte ilan edilir. Açılan derslerden ders bırakma (çekilme) / ders silme işlemi uygulanmaz, para iadesi yapılmaz.

Sadece kapatılan derslerin para iadesi yapılır.

Ders kayıt haftasında seçtiğiniz dersler arasında kapatılan ders var ise, Ekle-Sil günlerinde dersin yerine yeni bir ders seçebilirsiniz.

10 öğrenciden daha az başvuru olan dersler kapatılır. Bu nedenle ekle/sil süresi içerisinde kapatılan dersleri mutlaka öğreniniz.

Kapatılan dersin yerine yeni bir ders seçmek istenmesi veya ders seçmek istenmeyip para iadesi istenmesi durumlarında aşağıdaki şekilde hareket edilmelidir.

  • Kapatılan dersin yerine yeni ders seçmek istiyorsanız ve kapatılan ders için ödediğiniz ücret, yeni seçmek istediğiniz ders için ödeyeceğiniz ücret ile aynıysa dersi doğrudan seçebilirsiniz.
  • Kapatılan dersin yerine yeni ders seçmek istiyorsanız ve kapatılan ders için ödediğiniz ücret, yeni seçmek istediğiniz ders için ödeyeceğiniz ücreti karşılamıyor ise, farkını bankaya yatırdıktan sonra derse kayıt işleminiz tamamlanacaktır.
  • Kapatılan dersin yerine yeni ders seçmek istiyorsanız ve kapatılan ders için ödediğiniz ücret, yeni seçmek istediğiniz ders için ödeyeceğiniz ücretten fazla ise bu durumda fazladan ödediğiniz tutar tarafınıza iade edilecektir.
  • Kapatılan dersin yerine yeni ders almak istemiyorsanız kapatılan ders için ödediğiniz tutar tarafınıza iade edilecektir.

 

ÖNEMLİ: Gerektiğinde ücret iadesi işlemlerinde kullanılmak üzere sisteme girdikten sonra Üst Menüde yer alan “Diğer” sekmesinin en altındaki “IBAN Bilgileri” alanı muhakkak doldurulmalıdır. Para iadesi banka aracılığıyla yapılacağından, IBAN numarasının size ait olması gereklidir. Aksi durumda ödeme yapılamaz.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menüyü Kapat